تدوین و اهمیت گزارش مدیریتی از سود و زیان پروژه های پیمانکاری

در این مقاله به بررسی اهمیت  گزارش مدیریتی از هزینه ها و سود و زیان پروژه ها پیمانکاری می پردازیم، از جمله مباحثی که برای شرکت های پیمانکاری و پیمانکاران، حائز اهمیت است، بحث مدیریت هزینه ها است.

یکی از مراحلی که شرکت های پیمانکاری باید انجام دهند، ثبت ریز اطلاعات هزینه ها در نرم افزار حسابداری پیمانکاری است، این امر مهم به سادگی قابل کنترل می باشد چرا که میزان سود و زیان هر پروژه، در گرو میزان هزینه و درآمد آن پروژه است.

از آنجا که ممکن است به صورت روزانه، میزان هزینه های مصرفی هر پروژه بسیار زیاد باشد، مدیریت آنها به صورت سنتی و دفتری چیزی جز سردرگمی و خستگی و در نهایت کاهش راندمان کاری برای اشخاص و شرکت های پیمانکاری ندارد.

شما می توانید با استفاده از گزارشات سود و زیان در هر پروژه، از میزان سود و زیان آن پروژه در فواصل زمانی مختلف مطلع شوید. چنین گزارشی مسیر بعدی پروژه را برای شما روشن تر خواهد کرد چرا که اگر میزان سود و زیان پروژه مطلوب شما باشد با انرژی مضاعف به ادامه کار می پردازید.

اما در صورتیکه گزارش سود و زیان، سود پروژه را به میزان ناچیز و یا زیان را بالا نشان دهد باید مسیر اجرایی خود را اصلاح کرده و قبل از دیر شدن، تصمیم عاقلانه اتخاذ نمایید.

روش پیشنهادی حل مشکلات پیمانکاران:

اکثر شرکت های پیمانکاری با مشکلاتی از قبیل ضعف در ارائه گزارشات سود و زیان مواجه هستند، این شرکت ها اغلب به یک نرم افزار حسابداری قدرتمند نیاز دارند، نرم افزاری که امکانات زیر را برای پیمانکاران به ارمغان بیاورد.

  • اطلاع رسانی سررسید ضمانتنامه‌ها
  • قابلیت عقد قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت
  • ثبت معاملات و فعالیت‌های مالی و تنظیم گزارش های درون سازمانی
  • ثبت فعالیت های ساخت و ساز ابنیه، تاسیسات و قراردادهای دستمزدی
  • محاسـبات انـواع قراردادهای عمرانـی و غیـر عمـرانی (بـا مصـالـح، بــدون مصالح)
  • گزارشات تاخیر پرداخت‌های کارفرما معاملات فصلی و ارزش افزوده و دریافتنی‌ها
  • درآمد‌های پیمانکاری و قراردادی در دکا به دو روش کار گواهی شده و صورت وضعیت های تایید شده می‌تواند ثبت شود.
  • اندازه‌گیری و شناخت هزینه و درآمد (سود و زیان) و در نهایت تهیه و ارائه صورت های مالی متناسب برای پیمانکاران، موسسات و شرکت های قراردادی
مطلب قبلی
تاثیر پیگیری در وصول مطالبات پیمانکاران
مطلب بعدی
20 درصد تخفیف نرم افزار دکا تا 10 دی ماه تمدید شد!

نوشتن دیدگاه

ایمیل شما نزد ما محفوظ می ماند و هیچ گونه استفاده ای از آن نخواهد شد.